tisdag 6 februari 2018

Blodröd måndag

I fredags utfärdade Ratos en vinstvarning, vilket fick aktien att rasa 17,66% under måndagen. Detta innebär att Ratos är ner sammanlagt 20,77% sen jag köpte aktien i januari. Det känns ju inget vidare. Totalt sett har samtliga mina svenska innehav gått ner 10,98% detta året, medan SIX30RI "bara" gått ner 1,94%. Det är aldrig kul att underprestera gentemot index, men jag tror att vi kommer få se röda siffror ett tag framöver nu.

Jag ligger dock inte sömnlös över det, utan ser det mer som ett ypperligt tillfälle att köpa på mig fler aktier till reapris. Eftersom min strategi är såpass långsiktig, känner jag mig trygg i att jag på sikt kommer gå plus.




Som ni ser äger jag även Bitcoin-certifikat som gått ännu sämre än mina aktier. Dessa certifikaten ser jag mest som en väldigt dyr trisslott, som jag faktiskt börjar ångra lite att jag nånsin köpte. Framtiden får utvisa om det var bortkastade pengar eller ej.






Mina utländska innehav går inte mycket bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar